Dignis
Opdracht
Dignis is een zorginstelling die zich richt op specialistische en belevingsgerichte zorg, waarbij de behoeften en de eigenheid van de patiënt centraal staan. Na jarenlang onderdeel te zijn geweest van Lentis, staat Dignis nu echt op eigen benen. Dit was het ideale moment om zich te herpositioneren en een nieuwe corporate identity te ontwikkelen. Dit proces omvatte het meedenken over de merkstructuur, evenals het ontwerpen van een nieuwe pay-off, logo en huisstijl.
Strategie
Bij de zorg die Dignis biedt, staat de eigenheid van zowel de patiënten als die van de medewerkers centraal. Ze streven ernaar deze eigenheid te ontdekken en elkaar goed te leren kennen. In welke situatie de patiënt ook zit of wat voor een paradijsvogel die ook is. Deze waarde heeft als basis gediend voor de ontwikkeling van de nieuwe corporate identity.
Uitvoering
Allereerst komt deze waarde ook terug in de nieuwe pay-off: Zorg op eigen wijze. Daarnaast, bestaat het kleurenpalet uit zeven kleuren, met paars als hoofdkleur. Elke kleur heeft een eigen betekenis, zoals waardigheid, eigenheid, optimisme en vertrouwen etc. Iedere locatie van Dignis heeft weer zijn eigen hoofdkleur gekozen. Verder is het logo typografisch ontworpen met speelse, ronde eigenschappen. Het streepje in de ‘g’ (wat het gevoel van een glimlach geeft) en de letter ‘D’ kunnen ook worden gebruikt als avatar. De vormentaal is doorgevoerd vanuit het logo, waarbij de letter ‘i’ (die een persoon en het menselijk aspect symboliseert) als basis dient. En is doorgevoerd in de rest van de vormgeving.




