Campooz

Opdracht

Campooz is een producent van tenttrailers die flink aan de weg timmert en inmiddels een stevige landelijke positie inneemt. Het merk wil deze positie graag verstevigen en verder uitbouwen. En ook de sprong naar het buitenland maken waar het fenomeen tenttrailer nog niet heel bekend is. Daar maakt men nog vaak de keuze tussen een tent of een caravan of camper. De opdracht was om het merk te herpositioneren en een (internationale) campagne te bedenken die niet alleen de voordelen weergeeft van tenttrailers en die van Campooz in het bijzonder, maar ook out of the box en verrassend uitgevoerd wordt. Zodat invulling wordt gegeven aan de kernwaarden avontuurlijk, gemakkelijk én eigenwijs.

Strategie

Een tenttrailer van Campooz biedt het echte buitengevoel maar dan wel met heel veel comfort. Kortom, de kampeerbeleving en mobiliteit van een tent gecombineerd met het gemak van een caravan of camper. Dus waarom zou je kiezen. Met een tenttrailer van Campooz heb je immers het beste van twee werelden. Campooz. Why chooz? Om invulling te geven aan dit concept en aan de kampeerbeleving met een Campooz, ontwikkelden we een campagne waarin een commercial centraal staat. Hierin laten we op eigenzinnige manier zien wat de voordelen van de tenttrailer zijn en de keuzes die je niet hoeft te maken als gebruiker. Dit alles volgens het vouw(wagen)principe: in een kampeersetting zien we gaandeweg pop-up elementen die zich letterlijk ontvouwen. Met op het eind een verrassend ontvouw-moment voor de kampeerders zelf.

Uitvoering

Voor de opnames van de commercial is een leegstaande opslaghal gebruikt waar de diverse settings zijn opgebouwd met decors. Hiervoor hebben we een professionele decorbouwer ingeschakeld die ook de pop-up-elementen produceerde. In een kijkdoos-achtige opzet komt het kampeergezin als een soort Alice in Wonderland terecht in allerlei kampeersituaties. Met de Campooz-tenttrailer als basis en ankerpunt. De decorstukken inclusief kartonnen pop-up-elementen vormen ook letterlijk het decor van de beursstand en verschillende onderdelen komen eveneens terug als point-of-sale-materiaal bij dealers. Op die manier ontstaat een consistente en herkenbare campagne. Met de herpositionering van het merk Campooz heeft ook de huisstijl een restyling gehad zodat boodschap en verpakking elkaar helemaal goed versterken.