Alfa-college
Opdracht
Geef vorm aan de marketingcommunicatie richting (potentiële) studenten. Waarbij de communicatiecontent 1 op 1 aansluit bij hun behoefte en belevingswereld. En waarbij qua marketinginzet een zo groot mogelijk bereik wordt gerealiseerd als het gaat om de specifieke wervingsactiviteiten
Strategie
De huisstijl van het Alfa-college wordt gekenmerkt door zwart-wit-fotografie en een grote semi-transparante driehoek die afkomstig is uit het logo. In de campagne staat storytelling centraal: de hoofdpersonen in de campagne hebben allemaal hun eigen verhalen en ervaringen. In korte filmpjes in zwart-wit-stijl maken Alfa-studenten aan potentiële studenten duidelijk wat zo bijzonder is aan het Alfa-college. De communicatiecampagne is opvallend en onderscheidend in de stortvloed aan kleurrijke gezichten van de concurrentie.
Uitvoering
Door middel van digital storytelling laten we Alfa-studenten vertellen over hun studiekeuze en ervaringen delen over de opleiding die ze volgen. Qua marketing zetten we in op een uitgekiende mix tussen offline en online. We realiseren daarbij zichtbaarheid en awareness door de student in de offlinecampagne letterlijk centraal in beeld te stellen en hem via een eigen URL te linken met zijn persoonlijke verhaal online. In aanloop naar de open dagen zetten we een getrapte Facebook-campagne in die de offline uitingen ondersteunt. Online pitchen we vooral op de open dagen en met name de Facebook-campagne in aanloop naar die open dagen is uitermate effectief door een mooie combinatie van creativiteit en efficiënte online targetting. En dat allemaal met succes: de werving van nieuwe studenten voor het Alfa-college vertoont al jarenlang een stijgende lijn.