Noordoost Fryslân

Opdracht

Om de regio Noordoost-Fryslan in de schijnwerpers te zetten moest een concept en een campagne bedacht worden. Waarbij de authenticiteit en de eigenzinnigheid van de regio en haar mensen goed naar voren zou komen.

Strategie

Voor heel veel mensen uit het Westen (een groot deel van de potentiële bezoekers van Noordoost-Fryslân) is de regio heel ver weg. Alsof je naar het eind van de wereld gaat. In zekere zin klopt dat ook. Achter de regio en achter de dijk is het grote niets; de oneindige zee met oneindige vergezichten. Tel daarbij op de leegte en ruimte van het landschap en je hebt een einde-van-de-wereld-gevoel. Maar als je goed kijkt, ontdek je ook de aspecten die deze regio zo interessant en puur maken. We zoeken dan ook niet zo maar toeristen, maar juist mensen die van het avontuurlijke zijn. En buiten gebaande willen lopen of fietsen. Die het Einde van de wereld, wat dan ook de campagneslogan werd, wel eens willen ontdekken. Om extra te prikkelen en de potentiële bezoeker nog nieuwsgieriger te maken, ontwikkelden we de ‘Big-5’: vijf plekken in de regio die gezien moet hebben om het einde-van-de-wereld-gevoel compleet te hebben.

Uitvoering

In de campagne werken we met documercials. Mooie beelden van de regio die zo in een commercial zouden kunnen, maar letterlijk vertelt aan de hand van de verhalen van vier hoofdpersonen. Hen volgen we in een mini-documentaire en zij leggen heel puur en authentiek het einde-van-de-wereld-gevoel uit. Via een onlinecampagne is de regio actief op de kaart gezet en via allerhande point-of-sale materiaal en offline uitingen is het begrip ‘Einde van de wereld’ verder geladen; steeds gecombineerd met de
call-to-action van de Big-5.

Socials

Welkom aan het einde van de wereld

Achter de regio en achter de dijk is het grote niets; de oneindige zee met oneindige vergezichten. Tel daarbij op de leegte en ruimte van het landschap en je hebt een einde-van-de-wereld-gevoel.